יועץ לכלכלת המשפחה, תכנית כלכלית למשפחה, ייעוץ לגיל פרישה
לייעוץ התקשרו 052-2788960

כלכלת המשפחה בגיל פרישה

Home / כלכלת המשפחה בגיל פרישה

כלכלת המשפחה - גיל פרישה

יצאתי לגמלאות – איך תיראה כלכלת המשפחה שלי

5 נקודות עיקריות שצריך לטפל בהן בתחום כלכלת המשפחה של גמלאים

אתה בן 60 וקצת ואפשר לומר שכבר עברת את כל מהמורות החיים. האם יש לך עוד מה ללמוד ולהתפתח בתחום כלכלת המשפחה שלך? ובכן הבשורה היא שאתה מתחיל תקופה חדשה ובלתי מוכרת שאותה כדאי לתכנן מעכשיו,  כי כבר אין לך זמן לשרוף על ניסיונות או על "לימוד דרך הרגליים". בעבר לא התייעצת, יצאת לחיים ולמדת דרך חוויות וטעויות שחלקן תוקנו וחלקן השאירו תחושה של החמצה. בסתר לבך אתה יודע שיכולת להימנע מתקלות ומטעויות אילו היית מתייעץ בכל זאת.
לי יש משפט שאומר "אילו אני הייתי יודע לפני את מה שאשתי יודעת אחרי – הייתי גאון"

אציג לפניך 5 נקודות עיקריות שצריך לטפל בהן בתחום כלכלת המשפחה של גמלאים:

1.   תקציב הוצאות והכנסות

בגילנו הכנסות המשפחה ידועות ובתחום זה אין הפתעות, לעומת זאת בתחום ההוצאות יש ויהיו הפתעות ועיקרן נובע מהתנגשות בין חלומותינו לבין האפשרויות העומדות לרשותנו, שמירה על בריאותנו שעולה כסף וגם את הדיור צריך לשפץ או להתאים לגילנו וצרכינו המשתנים. אם כל חיינו ניהלנו תקציב מסודר של הוצאות מול הכנסות חשוב להמשיך להתנהל כך ומצבנו טוב, ואם אין לנו תקציב זה הזמן להתחיל ברישום מדויק של ההוצאות והשוואה עם ההכנסות בכל חודש.

2.   תכנון יעדים והגשמתם

כל חיינו חלמנו על היום הזה שבו נצא סוף סוף לגמלאות ונשתחרר מחלק גדול של המחויבויות שלנו. יש לנו חלומות כמו נסיעות, טיולים, לימודים, חוגים ובילויים לרוב, וכל זה עולה כסף ומחייב תכנון. לפנינו עוד פרק ארוך של חיים ואחריותנו היא לדאוג לאיכותם, סיפוק והרגשת עשייה מוסיפים לנו בריאות ואיכות חיים וחלק מזה הוא הגשמת חלומות. מתוך חיינו עד כה אנחנו מכירים היטב חוויות של החמצה שבוודאי לא נרצה לחזור עליהן, תכנון יעדים והגשמתם יעניק לנו את ההרגשה של "עשיתי למען עצמי כמיטב יכולתי", וזוהי הרגשת סיפוק.

3.   הבטחה כספית לסיעוד ודיור מוגן

הסטטיסטיקה מראה ש- 15% מבני 65 ומעלה ו- 25% מבני 75 ומעלה יגיעו למצב סיעודי. נתונים אלה מראים כי חלק מאיתנו יהיו סיעודיים והאחריות להקצות כסף למטרה זו היא שלנו. לחלק מאיתנו יש ביטוח סיעודי דרך קופות החולים או דרך חברות הביטוח. בכל מקרה, עלות חודש סיעודי נעה בין 12,000 ל 15,000 ₪ וסכום הכיסוי הביטוחי נמוך בהרבה. אדם אחראי נערך גם למצב סיעודי ומשריין כספים למטרה זו.

4.   שמירה על ערך כספנו

קיימות מספר דרכים לשמור על ערך כספנו אבל בכל תכנית יישאלו השאלות: איזה סכום רוצים להפקיד, לאיזו תקופה ולמה מיועד הכסף. רק תשובה מדויקת תבטיח את מימוש היעדים שלנו ואת השגת הפירות המרביים. התכנון מאפשר לדעת כמה כסף להשקיע ובאיזו תכנית והוא מסייע לשמירה של תזרים כספים נכון, שלא יחייב שבירת תכניות באמצע.

5.   רצון לעזור לילדנו בבטחה

אנו משקיפים מהצד ורואים את הקשיים הכלכליים של ילדינו, שהם בעלי משפחות צעירות, ונפשנו יוצאת לעזור להם. ובכן, כמה אפשר לתת ומתי? חשוב לזכור כי אם נעזור היום מעבר לתכנון המבוסס על יכולותינו הכסף הזה יחסר לנו בעתיד והאפשרות להיעזר אז בילדינו בדרך כלל אינה מעשית. כשאנו פועלים לפי תכנית ברור לנו באיזה סכום ניתן לעזור ומתי. כך כך נשיג שקט נפשי ונמנע ויכוחים בינינו לבין בני זוגנו ומול המשפחה המורחבת.

ואיפה אני, מיכה, נכנס לתמונה?

אשמח להעמיד את ניסיוני כמאמן מוסמך, מומחה לכלכלת המשפחה, גם לרשותכם.
לשם כך פיתחתי את "התוכנית הכלכלית לבני שישים פלוס" אשר עונה על כל השאלות והדאגות שלכם לקראת או אחרי גיל פרישה.