יועץ לכלכלת המשפחה, תכנית כלכלית למשפחה, ייעוץ לגיל פרישה
לייעוץ התקשרו 052-2788960
17th פברואר 2014 | by: מיכה יצחקי

כלכלת המשפחה – 5 דברים שחובה לדאוג להם למען חיים מאושרים וכדי שנוכל להגשים חלומות

 

יש הרבה מאוד דברים, שאפשר לעשות כדי לשמור על איזון בחיי כלכלת המשפחה שלנו. אך ישנם 5 דברים שהם קריטיים להתנהלות פיננסית נכונה.
אם תאמצו את העקרונות הללו תגלו כי אפשר לחיות בלי מינוס בחשבון ואפילו להגשים כמה חלומות ולכבוש יעדים.

  1. רישום הכנסות והוצאות
  2. יתרת זכות
  3. היערכות לסיכונים
  4. פנסיה
  5. חלומות תכנון והגשמת יעדים

והנה פירוט הנקודות הנ"ל:

רישום הוצאות והכנסות

החשיבות של דף חודשי המפרט את כל ההוצאות מול ההכנסות הוא כלי חיוני בניהול נכון של כלכלת משפחתנו.
נכון, הדבר דורש זמן ותשומת לב מעטה ובכל זאת – מה עוצר אותנו לעשות זאת?

אנשים שונים זה מזה גם בתירוצים שהם מוצאים לא לעשות זאת. אלה משרתים אותנו היטב. "השירות הטוב " מאי רישום הוצאות והכנסות שומר אותנו בתחום הנוחות: "מה שאני לא יודע לא מדאיג אותי" או "הבנק כבר יגיד לי מתי אני במינוס", או "אני חלש במספרים וחישובים, זה התחום של בן הזוג שלי".
האמת היא שכלכלת המשפחה היא עסק לכל דבר והרי עסק לא מתנהל מעצמו. האם אפשר לנהל עסק בלי רישום הוצאות והכנסות ?
אני ממליץ לנהל רישום מסודר של כל ההוצאות וההכנסות בכל חודש: קטנות כגדולות. ידיעה ברורה על מה המשפחה מוציאה כסף יסייע לזיהוי המקור ליצירת גירעון, יאפשר לקבל החלטות וויתורים על הוצאות בלתי חיוניות, דבר שיביא להבראת המצב הכלכלי של התא המשפחתי ושמירה על יתרת זכות בחשבון הבנק בהמשך.

יתרת זכות: חשבון בנק בפלוס – זה אפשרי!

אמצעי התשלום המודרניים: כרטיסי אשראי, ארנק חכם בטלפון, פריסה לתשלומים –  מאפשרים לנו להוציא יותר כסף מזה העומד לרשותנו והדבר עלול להביא אותנו למצב של משיכת יתר (אוברדרפט =מינוס בבנק).
נניח שאתם מוציאים בחודש רק 500 ₪ יותר מההכנסות. 500 ₪ זה לא הרבה.. אך משיכת יתר של 500 ₪ לחודש בלבד במשך 6 שנים תגרור תשלום של 20,000 ₪ ריבית (מתנה לבנק ) ובסה"כ 56,000 ₪ חוב לבנק. אתם לא רוצים להעניק את הסכום הזה לבנק במתנה, נכון?
משפחה התנהלת בתבונה מוציאה פחות מהכנסותיה ונמצאת תמיד ביתרת זכות.

היערכות לסיכונים

רובנו מעדיפים לחשוב שהכול יהיה בסדר "לי זה לא יקרה" ואם יקרה – נחצה את הגשר כשנגיע אליו. אך החיים עשויים לזמן לנו אירועים בלתי צפויים, ולא כולם נעימים. כדאי מאוד שניקח אחריות ונתכונן אליהם כדי שנוכל לישון בשקט.
מהם הסיכונים? מוות מוקדם של מפרנס, אבדן כשר עבודה, פגיעה בבריאות, פגיעה ברכוש, מצב סיעודי.

המענה לכל הסיכונים הוא באמצעות ביטוח. ניתן לרכוש ביטוח לכל אחד מסעיפים אלה ובדרך כלל ככל שרוכשים ביטוח בגיל צעיר ובמצב בריאותי טוב כך העלות נמוכה יותר והחיתום בחברת הביטוח קל ואינו כולל החרגות.
אני ממליץ לפנות לסוכן הביטוח שלכם (ואם אין לכם סוכן – דאגו שיהיה לכם אחד) , הסוכן ימפה את הצרכים הביטוחים שלכם ויציע פתרונות מתאימים בהתאם לתקציב.
מידע נוסף על החשיבות של ביטוח ריסק תמצאו כאן

פנסיה

מי שצעיר וחסר כסף יש לו תקווה  – מי שזקן וחסר כסף אומלל ותלוי בחסדי אחרים.

במהלך השנים עולה תוחלת החיים, בריאותנו משתפרת מה שאומר שמבחינה סטטיסטית יש לנו המון שנים לחיות ואנחנו צריכים להתכונן ל – 30 שנות  פנסיה. הדאגה והאחריות להכנסות שלנו בתקופת הפנסיה מוטלת עלינו ולכן טוב נעשה אם נתכנן כבר מעכשיו כיצד ייראו החיים שלנו לאחר הפרישה. יש להתחיל לחסוך לפנסיה כבר מיום העבודה הראשון.

חלומות – תכנון והגשמה

הסיפוק הגדול ביותר הוא תכנון של חלום והגשמתו. מי שלא מתכנן את כלכלת משפחתו יחווה החמצות ותסכול. הציבו מטרות שברצונכם להגשים, חסכו כסף למטרה זו והגשמתן תגרום לאושר גדול.

רוצים לדעת איך מממשים את כל הנקודות האלה במשפחה שלכם?

התקשרו אלי ואשמח לעזור

שיתוף זה מעשה חברי...